Pagini

luni, 24 martie 2014

Cel care ma asteapta

Si pentru ca a trecut foarte mult timp de cand am pus mana pe o carte buna, vreau sa va recomand romanul "Cel care ma asteapta" de Parinoush Saniee, roman interzis de doua ori si cea mai vanduta carte a tuturor timpurilor in Iran.
 
Despre autoare: nascuta la Teheran in 1949, fiica de jurist si professor universitar, a absolvit facultatea de Psihologie. Printre operele sale se numara si "Tatal celuilalt copil" (roman despre care am auzit vorbindu-se numai de bine).
 
Cartea mi s-a parut profunda si captivanta, am fost surprinsa de faptul ca viata din Iran din vremea respectiva (incepand cu 1979) nu diferea cu mult fata de realitatea din Ramania de pana la 1989, aproape ca se confunda. 
 
Nu se insista, asa cum m-am asteptat, asupra descrierilor obiceiurilor religioase. Accentul cade pe trairile interioare ale unei femei puternice, mama a trei copii, obligata sa se descurce singura, intr-o tara dominata de instabilitate si nesiguranta. Autoarea reflecta asupra destinului femeii Iraniene in perioada revolutiei.
 
In opinia mea, protagonista romanului, Masumeh, este un simbol al fortei, vointei, suferintei si sacrificiului uman, iar in personajul ei se va regasi cu siguranta, intr-o anumita masura, orice femeie si mama. Nu vreau sa va povestesc prea multe, pentru a nu va rapi placerea de a savura o carte emotionanta.
 
Fraza mea preferata: "Exista un singur copil perfect pe lume si fiecare mama il are".
 
O carte ravasitoare care, zic eu, merita citita.

"Un roman bun si sincer, un portret curajos si franc caruia nici o instanta nu-i poate interzice aparitia. De la inceput pana la ultima pagina, Cel care ma asteapta este povestea tuturor femeilor din Iran ce lupta pentru drepturile lor" - Bukhara Magazine
 
Pe lista de asteptare mai am cateva carti: Sorgul rosu de Mo Yan, Oscar si Tanti Roz de Eric Emmanuel Schmitt si Tatal celuilalt copil de Parinoush Saniee.
 
Lectura placuta! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu