Pagini

miercuri, 9 aprilie 2014

Tranzitia in pat mare, singur in camera - episodul 1

Pe principiul socoteala de acasa nu seamana cu potriveala din targ, am aranjat camera bebeluslui, insa la recomandarea pediatrei i-am mutat patutul cu noi in camera iar cele 3 luni au devenit intre timp 2 ani.
 
Cum am reusit sa trag de timp 2 ani nu pot sa imi dau seama si cred ca despartirea asta o simtim mai mult noi decat el. Initial l-am pastrat in camera cu noi din comoditate, in special din cauza navetei de noapte pentru alaptat, sughitat, trezit, tulburari de somn etc. Vladut e pregatit, stiu asta de mult, dar cand imi propuneam sa il mut in camera lui ba mi se imbolnavea si se trezea din ora in ora, ba nu stiu ce se mai intamla, tot timpul era ceva si anulam operatiunea. Cred pana la urma ca noi nu eram pregatiti nu el.
 
Cu mine in pat nu a dormit, acum nici nu ii place, mai cere in pat, il iau si incepe sa se foiasca, nu adoarme, atunci ii explic: "Uite mami, vezi nu e bine cu mami si tati in pat, e mai bine la tine in patut, acolo ai loc mai mult si nu te deranjaza nimeni", apoi fac o pauza si il intreb: "Vrei sa te asez inapoi in patutul tau" si imi raspunde sec: "Da". Daca il las pe el sa simta ca alegerea a fost a lui, atunci e ok, nu protesteaza, e multumit ca poate face ce vrea el.
 
Si pana la urma care e varsta potrivita pentru a muta copilul singur in camera? si care varsta potrivita pentru a muta copilul din patut in pat normal?
 
Am citit o gramada de articole pe tema asta si spuneau ba ca la 3 luni ba ca de la inceput, ba ca nu e bine sa muti copilul inainte de 3 ani in pat normal. Adevarul e ca eu nu cred in retete universal valabile, metoda minune care se potriveste tuturor copiilor si parintilor. E important ca atat bebe, cat si parintii sa fie pregatiti si odata ce a inceput tranztia, sa nu se revina la vechiurile obiceiuri.
 
Cat despre varsta la care copiii sunt pregatiti si durata de timp care le trebuie adultilor ca sa poata lua aceasta initiativa in mod confortabil si fara stress, cred ca difera de la un copil la altul, de la un parinte la altul si de la o familie la alta. La fel si metoda. Din cauza asta nici nu incerc sa va spun cum sa faceti, o sa va spun cum a fost la noi, poate va foloseste, insa nu e neaparat ca vi se si potriveste sau ca o sa functioneze.
 
Ca sa il familiarizez totusi cu camera lui, i-am pus un patut si acolo, unde dormea ziua. Eu cred ca a ajutat, in felul asta l-am obisnuit sa doarma si in camera respectiva si sa nu simta ca a fost "parasutat" intr-un pat si o camera straina.
 
Astazi a venit si patutul mult asteptat, am pregatit terenul inainte, i-am vorbit mult despre patul cel nou, mare si frumos pe care o sa il primeasca si ca cel vechi si mic i-l dam fratiorului cand se va naste. Sincer nu mi-a venit sa cred cat de bine a reactionat. Cand a vazt patul s-a urcat in el si nu mai vroia sa se dea jos. Zicea intr-una "Patul lui Vladut"apoi arata cu degetul la patut: "Ala a lui frate-tau".
 
Bineinteles ca am avut si o surpriza neplacuta: salteaua pe care am comandat-o a fost masurata gresit si era cu 10 cm mai scurta, asa ca mai asteptam inca vreo 2 saptamani salteaua. Patul a venit cu o saltea de vreo 7 cm din burete si vreau sa va spun ca Vladut seara a inceput sa planga ca vrea sa doarma in patul nou, asa ca i-am facut patul si l-am lasat sa doarma pe salteaua aia proasta, nu am vrut sa descurajez copilul.
 
In prima noapte am dormit cu el in camera pe jos, sa nu se simta chiar abandonat, dar cred ca si asta am facut-o tot pentru ca intr-un fel simteam ca il abandonez eu daca il las singur din prima noapte (el nu cred ca ar fi simtit).
 
Vladut nu inceteaza sa ma surprinda, aveam pregatita o strategie intrega de ademenire in patul nou, tot felul de metode pe care nici nu a trebuit sa le folosesc. De regula e foarte reticent la tot ce e nou, ii e frica de necunoscut, ma asteptam sa respinga patul multa vreme (nopti nedormite, plansete, crize si santaje emotionale), in niciun caz sa nu se mai dezlipeasca de el.
 
 
Sper doar ca nu a fost un singur episod cu final fericit, asteptam ca intreaga serie sa se termine cu bine :)
 
O sa revin peste cateva zile cu un episod 2, sa va mai povestesc cum au evoluat lucrurile. 
 
Am pus mai jos o imagine cu modelul de pat, sursa fotogafiei: marcoshop (mi s-a parut ca cei de la marcoshop au preturi decente si lucruri frumoase si au fost si seriosi, eu ii recomand)
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu