Pagini

miercuri, 2 aprilie 2014

A venit primavara si odata cu ea: raceala

Pomii au inflorit, soarele s-a trezit, odata cu el au rasarit in parcuri si copiii, ca ciupercile dupa ploaie si cum vremea e schimbatoare, a fost suficienta o zbenguiala fara geaca pentru ca virusul sa se instaleze comod in nasucul lui Vladut. Mediu prietenos pentru virusei, nasucul a inceput sa ii curga seara si au inceput si noptile nedormite, uitasem cum e....
 
Am petrecut 2 nopti albe, eu am ragusit de la atata cantat O brad frumos, Cand afara s-a-noptat si Mos Craciun cu plete dalbe si mi-e teama ca Vladut o sa isi strambe dintii de la atata supt body-uri. Toata noaptea le suge si le mesteca de nervi ca nu poate dormi. Il supara nasucul. Astazi dupa-masa vad ca a dormit 3 ore fara sa se trezeasca si nu i-a mai curs nasucul. Febra nu a facut, a avut un 37,6 in fundulet, dar m-am hotarat sa nu il indop de medicamente fara sens.
 
Cum tratam noi racelile?
 
1. Mult suc de portocale
Indiferent daca suntem raciti sau nu, bem zilnic sucul a minim 2 portocale, de cand facem asta racim mai rar. Nu sunt pro suplimente alimentare (de exemplu vitamine), asa ca incerc sa ii aduc aportul de vitamine de care are nevoie intr-un mod cat mai natural. La fel, ceapa si usturoiul nu lipsesc din papa in nicio zi.
 
2. Colargol
Niste picaturi pentru nas foarte bune, care se prepara in farmacii, pediatra ni l-a prescris la fiecare raceala, acum suntem mari si nu mai alergam la doctor la primul muc. Daca nu e o raceala severa, in 3 zile ii trece de tot nasul (impreuna cu tusea si stranuturile provocate de mucozitati), doar cu colargol (cate o picatura in fiecare nara, dupa ce a fost aspirat in prealabil cu batista bebelusului, de 3 ori pe zi). Nu lasati nasucul lui bebe sa curga prea multe zile pentru ca mucozitatile pot ajunge in plamani, provocand bronsiolita. (Noi am patit-o anul trecut, nu i-am dat nimic pentru ca nu avea alte simptome in afara de nasuc).
 
3. Aerosoli
Daca nasul e infundat dar nu ies mucii, ii fac aerosoli cu ser fiziologic (adrenalina doar la recomandarea pediatrului) si i se inmoaie imediat, apoi ii aspir cu batista bebelusului si pun colargol.
 
4. Nurofen sau Panadol pentru copii
De regula nu ii dau deloc daca nu face febra, insa daca trec 3-5 zile si simptomele de raceala nu se amelioreaza ii dau si  Nurofen sau Panadol maxim 5 zile.
 
5. Mult oxigen, dragoste si bibileala
In perioada cat e racit nu il tin in casa decat daca nu permit conditiile meteo sa il trimit la plimbare. Am observant ca aerul curat ii face foarte bine si cand e racit, de aceea am grija mereu sa aerisesc si seara si dimineata toata casa.
 
6. Odihna si somn
Cand e bolnavior Vladut doarme mai mult ziua, nu il trezesc niciodata, chiar daca ratam o masa, cand se trezeste constat ca (in cazul lui) somnul a facut cat 3 mese :)
 
Deja nu ne mai curge nasucul, nu mai tusim sau stranutam, se vede clar o ameliorare, se pare ca de data asta scapam ieftin, fara emotii, doar cu cateva nopti nedormite si mult cantat.

4 comentarii:

  1. Sanatate multa! Sa se refaca repede Vladut si sa uitati de noptile nedormite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim, Raluca, am luat-o ca pe un antrenament, oricum, odata cu venirea fratiorului lui Vladut noptile albe vor reveni in forta :) Sanatate si voua!

    RăspundețiȘtergere
  3. Off, noi ne-am săturat de răceli și de muci. Odată cu introducerea în colectivitate a băiețelului meu mai mare, ne-am confruntat cu muci toată iarna, cu pauze doar de 1 săpt-2 cât a fost în vacanță.
    Multă sănătate micuțului! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Andreea, de asta mi-e tema si mie, inca nu l-am dt la gradi ca refuza cu incapatanare sa stea pe olita. Nu vrea si gata, dar si cand o sa intre in colectivitate o sa fie vai de noi :( Lasa ca se fac ei mari si nu mai racesc.

    RăspundețiȘtergere